Ο κινεζικός “γίγαντας” του e-commerce Alibaba ανέπτυξε…

….ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης το οποίο κατέγραψε καλύτερες επιδόσεις από τους ανθρώπους σε τεστ ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου που εφαρμόζει το πανεπιστήμιο  Stanford.

Το μοντέλο πέρασε από την “εξέταση” του τεστ την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς του ζητήθηκε να παράσχει απαντήσεις σε περισσότερα από 100.000 ερωτήματα από το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης  της κατανόησης κειμένου, το οποίο θεωρείται από τα πλέον ακριβή παγκοσμίως. Έτσι, οι αλγόριθμοι της Alibaba, που αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Data Science of Technologies της εταιρείας, σκόραραν 82,44, έναντι 82,304 που ήταν η επίδοση των ανθρώπινων αντιπάλων του.
Παρά τους πανηγυρισμούς για την πρωτιά από την Alibaba, η Microsoft κατέγραψε στο ίδιο τεστ σκορ 82,650, μόλις την επόμενη ημέρα από την ανακοίνωση της εταιρείας.
Μαζί με άλλες κινεζικές εταιρείες, όπως οι Tencent και Baidu, η Alibaba έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για την ανάπτυξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης που θα βελτιώνουν τις ενημερώσεις στα social media, τη στόχευση διαφημίσεων, ή ακόμη και θα συμβάλουν στην υλοποίηση της αυτόνομης οδήγησης.
Οι αποκαλούμενες τεχνικές επεξεργασίας φυσικής γλώσσας μιμούνται τον ανθρώπινο τρόπο κατανόησης των λέξεων και των προτάσεων. Βασισμένες σε πάνω από 500 άρθρα της Wikipedia, οι ερωτήσεις του τεστ του Stanford είναι σχεδιασμένες ώστε να διαπιστώνουν εάν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να “κατανοήσουν” τεράστιες ποσότητες πληροφοριών, προτού παράσχουν απαντήσεις.
Ο Luo Si, επικεφαλής επιστήμονας για την επεξεργασία φυσικών γλωσσών στο ινστιτούτο, δήλωσε ότι η σχετική τεχνολογία θα μπορούσε να βρει εφαρμογή σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών, οι ξεναγήσεις σε μουσεία και οι ιατρικές υπηρεσίες, μειώνοντας την ανάγκη για ανθρώπινη παρουσία σε πρωτοφανή κλίμακα.